Przejdź do głównej zawartości

Taki jeden recenzuje: Niepamięć- film

Znalezione obrazy dla zapytania niepamięć

Tytuł polski:


Niepamięć


Tytuł oryginalny:

Oblivion


Reżyseria:

Joseph Kosinski


Data premiery: 

26.03.13(świat) I 19.04.13(Polska)

Gatunek: 

Akcja, Sci-Fi

Obsada:

Tom Cruise                                                       Jack Harper
Morgan Freeman                                             Malcolm Beech
Olga Kurylenko                                               Julia
Andrea Riseborough                                    Victoria
Nikolaj Coster-Waldau                                Sykes
Melissa Leo                                                       Sally
Zoe Bell                                                             Kara
Abigail Lowe                                                    Dziecko Julii

Fabuła:

Jest rok 2077.  Jack Harper (Tom Cruise) oraz Victoria (Andrea Riseborough) są ostatnią z załóg serwisujących drony, strzegące stacji zabezpieczających ostatnie, cenne złoża z naszej planety. Ludzka cywilizacja musi opuścić ziemię po dekadach wojen z obcymi. Jack wraz z partnerką mają za dwa tygodnie zakończyć służbę, jednak niespodziewanie w teren nie objęty promieniowaniem spada stara stacja badawcza wraz z uśpioną załogą. Czy jedyna ocalała z nieznanego programu badawczego- Julia (Olga Kurylenko) może wywrócić świat Jacka? Kim tak naprawdę są obcy nękający Ludzkość?  Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań znajdziecie oglądając film.

Recenzja:  Uwaga na spojlery

9/10 ☆
Film wcisnął mnie w kanapę. Oglądałem go z na przemian ściśniętym gardłem i zwieraczem. Scena w zniszczonej bibliotece jest jedną z lepszych. Moment kiedy Jack sięga po książkę, z której wyczytuje fragment "Czy jest lepsza śmierć dla męża niż w boju za prochy ojców i świątynie bogów?" jest ukrytą przepowiednią finału, które niejednego wbije w siedzenie. Wątek miłosny między postaciami Harpera i Victorii nabiera rumieńców podczas jednej z najlepiej zrealizowanych głównie dzięki efektom specjalnym oraz pracą kamery no i może po części za samą akcję w wodzie. Z początku film może wydawać się dość stateczny, jednak fabuła nabiera tępa kiedy na ziemię spada wspomniana w poprzednim punkcie stacja badawcza wraz załogą, która zostaje w większości wymordowana przez... drony. Warto wspomnieć iż Jack co jakiś czas doznaje wizji, w których główną rolę gra pewna kobieta. Mężczyzna rozpoznaje ją pośród nielicznej załogi. Późniejszy wątek "kosmitów" jest bardzo związany z niespodziewaną "wizytą" kobiety z wizji. Osobiście bardzo polecam ten film osobą lubujących się w klimatach post-apo, a także tym, którzy zakochali się w książce "Odyseja kosmiczna"

Ps.
Mam nadzieję że nie zapomnieliście o mnie, kilka dni temu udało mi się sobie wszystko u siebie poukładać, więc mam nadzieję że uda mi się wrócić do systematyczności publikowania, a może i nawet podkręcić ją do 2/3 postów w tygodniu.

Komentarze

  1. Są takie recenzję ze po przeczytaniu od razu wiesz ze chcesz obejrzec

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło że podsunąłem ci fajny tytuł to obejżenia

      Usuń
  2. Kompletnie nie moje klimaty, ale samą recenzję doceniam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no cóż, każdy ma inny gust, ale dziękuje że recenzja ci się spodobała.

      Usuń

Prześlij komentarz